Visa meny
Visa meny

ABF vÀljer SthlmConnection som strategisk digitalbyrÄ

Sveriges största studieförbund, ABF, har valt SthlmConnection som strategisk partner för sin digitala nÀrvaro.

ABF och SthlmConnection har samarbetat under flera Är och har bland annat tagit fram tjÀnsterna ABF Play och ABF Pod tillsammans. Inför det lÄngsiktiga strategiarbetet gick ABF ut i en upphandling dÀr tre leverantörer gick vidare till slutomgÄngen. Dessa vÀrderades pÄ 21 punkter dÀr SthlmConnection fick den högsta poÀngsumman och i en samlad bedömning var ABFs styrgrupp eniga om att SthlmConnection var rÀtt val.

Vi har haft ett mycket konstruktivt och givande samarbete de senaste Ären. Nu nÀr vi har undersökt marknaden Àr vi Ànnu mer sÀkra pÄ att SthlmConnection Àr rÀtt partner

– Vi har haft ett mycket konstruktivt och givande samarbete de senaste Ă„ren. Nu nĂ€r vi har undersökt marknaden Ă€r vi Ă€nnu mer sĂ€kra pĂ„ att SthlmConnection Ă€r rĂ€tt partner. Förutom att de har en bra förstĂ„else för vĂ„r vision och verksamhet, presenterade de det förslag som kĂ€ndes mest spĂ€nnande för vĂ„r digitala utveckling, sĂ€ger Rafael Reinoso, projektledare pĂ„ ABF. Dessutom har SthlmConnection kollektivavtal, vilket vi vĂ€rderar högt. Vi Ă€r en idĂ©buren organisation och det Ă€r viktigt för oss att vĂ„ra partners stĂ€ller upp pĂ„ grundprinciperna för ett schysst arbetsliv.

ABF bildades 1912 med mÄlet att stÀrka folkrörelsen och motverka klassamhÀllet, en mÄlsÀttning som Àr fortsatt lika relevant idag.

– Vi Ă€r otroligt glada att vi har fĂ„tt det hĂ€r förtroendet. ABF nĂ„r ut till 3,5 miljoner mĂ€nniskor i Sverige varje Ă„r med sin verksamhet. Det Ă€r en dröm att arbeta strategiskt med en organisation som pĂ„verkar sĂ„ mĂ„nga mĂ€nniskors liv pĂ„ ett positivt sĂ€tt, sĂ€ger Sofia Sundström, delĂ€gare i SthlmConnection.

Vi Àr otroligt glada att vi har fÄtt det hÀr förtroendet. ABF nÄr ut till 3,5 miljoner mÀnniskor i Sverige varje Är med sin verksamhet.

Förutom ABF jobbar SthlmConnection bland annat med ny digital strategi och konceptutveckling för den amerikanska organisationen Open Technology Fund som verkar globalt för yttrandefrihet pĂ„ nĂ€tet och för Roks – Riksorganisationen för Kvinnojourer och Tjejjourer i Sverige.

– Det Ă€r verkligen roligt att se att fler och fler företag och organisationer inser hur viktigt det Ă€r att arbeta strategiskt med sin digitala nĂ€rvaro. ABF ligger i framkant hĂ€r med sin digitala satsning som ligger helt i linje med hur SthlmConnection jobbar med strategi, koncept, design och teknik för moderna tjĂ€nster och modern kommunikation, avslutar Sofia Sundström.